Σάββατο, Απριλίου 16, 2011

To "Παπανικολής" junior, βρίσκεται εδώ και 4 μήνες στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας

info: nοοz.gr
Η ελληνική σημαία υψώθηκε στο πιο σύγχρονο απόκτημα του Πολεμικού Ναυτικού στο Κίελο της Γερμανίας, στις 27 Οκτωβρίου του 2010. Ύστερα από την εν πλω εκπαίδευση στη νορβηγική θάλασσα έως και τα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου, ξεκίνησε το ταξίδι προς την Ελλάδα και ο ... τρίτης γενιάς απόγονος του ιστορικού Παπανικολή κατέπλευσε στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας στις 21 Δεκεμβρίου 2010.


Πρόκειται για το τρίτο υποβρύχιο του πολεμικού ναυτικού με την ίδια ονομασία μετά το θρυλικό υποβρύχιο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, που αποτέλεσε σύμβολο των ελληνικών θαλασσών.


Book a hotel room in Athens Greece www.economyhotel.gr
check on line availability -  prices and make a  reservation https://economyhotel.cosmores.com/


Εκείνο παρελήφθη το 1927 και παροπλίσθηκε το 1945. Το επόμενο παρελήφθη το 1972 και παροπλίσθηκε το 1992. Από το 2012 αναμένονται να παραδοθούν τα άλλα τρία υποβρύχια του προγράμματος, με τις ονομασίες ΠΙΠΙΝΟΣ, ΜΑΤΡΩΖΟΣ και ΚΑΤΣΩΝΗΣ.

«Νονά» του σημερινού υποβρυχίου στα... βαφτίσια του το 2004, ήταν αυτοδικαίως μία φέρουσα το ιστορικό όνομα. Η τρισέγγονη του επαναστάτη του 1821 Παπανικολή, με το εικόνισμα του Αγίου Νικολάου, την αυθεντική εικόνα που βρισκόταν στο θρυλικό πρώτο υποβρύχιο να έχει τοποθετηθεί στο πιο εμφανές και κεντρικό σημείο του πλοίου, στο κέντρο διαχείρισης.

Ο σχεδιασμός του υποβρυχίου τύπου 214 «Παπανικολής» (S120) είναι ό,τι πιο σύγχρονο στα συμβατικά υποβρύχια, με καινοτομίες και καινούργιες επιχειρησιακές δυνατότητες, τα οποία κατασκευάζονται από τη γερμανική εταιρεία HDW.

Πρόκειται για το πρώτο υποβρύχιο αυτού του τύπου, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται παγκοσμίως και προβλεπόταν να παραδοθεί πρώτο το 2005, αλλά παραδόθηκε με τεσσεράμισι χρόνια καθυστέρηση, λόγω τεχνικών προβλημάτων, που είχε παρουσιάσει, και επιλύθηκαν. (Η Κορέα έχει στη διάθεσή της ήδη τρία, η Πορτογαλία ένα και το τουρκικό ναυτικό έχει παραγγείλει έξι του ίδιου τύπου).

Με μήκος 65 μ, διάμετρο 6,3 μ, ύψος (άνευ ιστών) 13 μ, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1688 τόνους, μέγιστη ταχύτητα στην επιφάνεια 10,5 κόμβους και μέγιστη ταχύτητα σε κατάδυση 21 κόμβους, το πλοίο από τις αρχές του χρόνου ξεκίνησε τα ταξίδια του στις ελληνικές θάλασσες με ασκήσεις, περνώντας επιτυχώς τις εξετάσεις του. Σήμερα είναι πλήρως επιχειρησιακά ενσωματωμένο στον ελληνικό στόλο μαζί με τα υπόλοιπα εννέα υποβρύχια.

Το «Παπανικολής» είναι μοναδικό στον κόσμο, διότι είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα νέας τεχνολογίας, παραγωγής ενέργειας μέσα στο νερό. Πρόκειται για το σύστημα Πρόωσης Ανεξάρτητης του Αέρα (ΑΙΡ).

Το υποβρύχιο διαθέτει μεγάλη δεξαμενή υγρού οξυγόνου και ειδικές μεγάλες φιάλες υδρογόνου.
Το υδρογόνο με το οξυγόνο ενώνονται και παράγεται ενέργεια. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία το υποβρύχιο μπορεί να κινείται αυτόνομα και να παραμείνει κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για πάνω από δύο εβδομάδες επιχειρήσεων, πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό υποβρύχιο, που χρειάζεται να αναδυθεί για να πάρει αέρα και να κάψει το ντίζελ.

Μπορεί να μεταφέρει τρόφιμα 50 ημερών για τη σίτιση του πληρώματός του, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα με την επάρκεια νερού, καθώς τα υποβρύχια αυτού του τύπου φέρουν και συσκευή αφαλάτωσης της θάλασσας. Άλλο βασικό προτέρημά του είναι ότι δεν μπορεί να εντοπιστεί από θερμική ενέργεια, όπως τα πυρηνικά υποβρύχια. Επίσης, με την επιπλέουσα κεραία επικοινωνιών, μπορεί να λάβει μηνύματα από βάθος 60-70 μ.

Το πλήρωμά του, 41 άνδρες, οι οκτώ αξιωματικοί και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος μηχανικοί, ηλεκτρονικοί, αρμενιστές, μάγειρες και τηλεγραφηστές, οι άνθρωποι μέσα από το ατσάλι, ζουν και εργάζονται σε αυτά τα λίγα τετραγωνικά. Στο άκουσμα όσων θα πουν «δεν θα μπορούσα να ζούσα εδώ μέσα», ο κυβερνήτης, αντιπλοίαρχος Κ. Κοντογιαννάκος, θα απαντήσει: «Εμείς δεν μπορούμε να ζούμε χωρίς αυτό».

Μέσα στον χάλυβα, 300 μέτρα κάτω από την θάλασσα, εκεί που οι ώρες χάνονται, η μέρα μπερδεύεται με τη νύχτα, η επικοινωνία με τον έξω κόσμο είναι ανύπαρκτη, οι άνθρωποι του «Παπανικολής» αποδεικνύονται «ανθεκτικοί». Δίπλα από τις τορπίλες, στα μεγάλα ταξίδια, στα λίγα τετραγωνικά που αντιστοιχούν στον καθένα, τα μέλη του πληρώματος τρώνε και περνούν τις ώρες ξεκούρασης με ταινίες, βιβλία, επιτραπέζια και πολλή κουβέντα.

«Δεκαεπτά χρόνια σε υποβρύχια, κάτω από το νερό, μαθαίνω και εγώ τώρα πράγματα με την τελευταία τεχνολογία του υποβρυχίου», δηλώνει ο σημαιοφόρος, β' μηχανικός Κωλέττης και προσθέτει: «Πολλά απλά πράγματα που στα παλιά πλοία ήταν πολυτέλεια, σε αυτό το πλοίο είναι καθημερινότητα», λένε τα μέλη του πληρώματος.

«Το περιβάλλον είναι διαφορετικό. Ακόμη και κάτι απλό, να μπορούμε να κάνουμε μπάνιο, όποτε θέλουμε, με το νέο σύστημα αφαλάτωσης νερού, που παλιότερα δεν γινόταν, κάνει τη ζωή μας εδώ καλύτερη».

Book a hotel room in Athens Greece www.economyhotel.gr
check on line availability -  prices and make a  reservation https://economyhotel.cosmores.com/

Economy Hotel Athens Greece